החזרי מס לשכירים

מהו החזרי מס לשכירים? 

פקודת מס הכנסה התשכ"א- 1961 היא החוק מכוחו נגבה מס הכנסה מאזרחי ותושבי המדינה. כאשר שכיר שילם מס הכנסה במשך שנה שלמה ובסיומה של השנה התברר כי היה עליו לשלם סכום נמוך יותר ממה ששילם יהיה זכאי אותו שכיר לקבלת החזר כספי ממס הכנסה בעבור שנת המס החולפת.

 

 כדי לקבל את ההחזר יש צורך להגיש דו”ח על הכנסות ולמלא טופס “החזר מס לשכירים”. יחד עם הטופס יש להציג את המסמכים הבאים:

  • מסמכים המעידים על הכנסות (טופס 106)
  • מסמכים המעידים על ניכויים – תשלומים לביטוח הלאומי וכדומה
  • אישורים המזכים בהטבות מס כמו מגורים בישובי ספר
  • אישורים רפואיים
  • אישורים שנתיים מקופות גמל
  • ועוד טפסים שונים.

הגשת דו”חות למס הכנסה וקבלת ההחזר מוגבלת בתקופה. אפשר להגיש תביעה לקבלת החזרי מס עד לשש שנים מתום שנת המס שעליה הוגש דו”ח על ההכנסות

לביצוע סימולטור ומידע באתר ביטוח לאומי לחץ כאן

החזרי מס לשכירים